0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
ناپ کامرس چیست؟

ناپ کامرس (nop commerce) چیست؟

یکی از اساسی ترین سوالات امروزه کاربران این است که ناپ کامرس چیست و چه کاربردی دارد. ما در این مقاله سعی داریم یک توضیح کاملی در اختیار شما قرار دهیم، پس با ما همراه باشید.

اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح بدهیم ناپ کامرس یک فریم ورک برای سایت های فروشگاهی است که میتواند نیاز های تاجران و فروشندگان را برطرف کند.

صاحبان تمام تجارت های کوچک مانند فروشگاه ها و همچنین تجارت های بزرگ مانند شرکت های بین المللی در سراسر جهان میتوانند فروشگاه اینترنتی خود را بر پایه ناپ کامرس راه اندازی کنند و کالاهای فیزیکی و دیجیتالی خود را به فروش برسانند.

در فریم ورک ناپ کامرس شما هر ابزاری که برای ورود به بازار کسب و کار اینترنتی نیاز دارید در اختیار دارید.

پنل مدیریت مهم ترین بخش هر فروشگاه است که شما با خیالی راحت میتوانید به مدیریت فروشگاه خود بپردازید زیرا پنل مدیریت پلتفرم ناپ کامرس در کنار رابط کاربری آسان، امکانات پیشرفته ای نیز دارد که تمام خواسته های شما را بر آورده میکند.

امکاناتی نظیر نقد و بررسی محصولات، جستجوی پیشرفته، قابلیت چند فروشگاهی، فیلتر های متنوع برای محصولات و سفارشات، مشخصات فنی محصولات و هزاران امکانات خاص دیگر که کار را برای شما و کاربرانتان آسان میکند.

 

امکانات ناپ کامرس

به زبان ساده در دنیای فروشگاه های اینترنتی ، شرکت ها به دنبال پلت فرم هایی هستند که بتوانند مواردی مثل طراحی صفحات سایت ، موجودی کالا ، محتوا و ایجاد تغییرات در بخش های مختلف را به راحتی و به سرعت انجام دهند. ناپ کامرس برنامه نویسی بسیار قوی و پیشرفته ای در این حوزه داشته و پلتفرمی عالی را در اختیار فروشگاه ها برای راه اندازی تجارت اینترنتی قرار میدهد.

در ادامه به سرفصل هایی از این امکانات میپردازیم:

  • داشبورد کنترل
  • مدیریت ورود اطلاعات
  • مدیریت فروش و سفارشات
  • مدیریت مشتریان
  • جشنواره ها
  • مدیریت محتوا
  • تنظیمات فروشگاه
  • پشتیبانی سایت
  • چند فروشگاهی

مقایسه ناپ کامرس و ووکامرس

شما باید در انتخاب پلتفرم الکترونیکی مناسب خود بسیار دقت کنید زیرا موفقیت کسب و کار شما در گرو همین انتخاب شماست.

اما این کار بسیار پیچیده است و زمان زیادی را از شما میگیرد،با اینحال در ادامه یک مقایسه کلی بین ناپ کامرس و ووکامرس برای شما انجام میدهیم تا اندکی شما را در انتخاب پلتفرمتان راهنمایی کنیم

تفاوت ها و شباهت ها

زبان برنامه نویسی را میتوان به عنوان بزرگترین تفاوت بین این دو پلتفرم عنوان کرد. پلتفرم ناپ کامرس مبتنی بر .NET است در حالی که ووکامرس مبتنی برPHP  است.

پلتفرم ووکامرس دارای ویژگیهای CSM داخلی است در حالی که اگر شما در پلتفرم ناپ کامرس بخواهید از این ویژگی ها استفاده کنید باید افزونه های آن را برای فروشگاه خود خریداری کنید.

ناپ کامرس دارای پشتیبانی چند فروشگاهی و چند فروشنده است در حالی که اگر شما از ووکامرس استفاده کنید از این قابلیت محروم هستید.

و از طرفی مهم ترین شباهت بین این دو پلتفرم میتوان به منبع باز بودن آن اشاره کرد که همواره توسط جوامع آنلاین خود پشتیبانی میشوند. قالب ها و پلاگین های بسیاری وجود دارد که میتوانید برای گسترش قابلیت های فروشگاه خود از آن ها استفاده کنید.

آپدیت ناپ کامرس

از آنجا که تیم ناپ کامرس دائماً در حال توسعه و بروزرسانی است، هر ساله بطور مرتب نسخه های جدیدی از این فروشگاه ساز را ارائه می کند. با هر بار آپدیت، امکانات جدیدی در جهت توسعه ی این پلتفرم اضافه می شود و مشکلات امنیتی نسخه های قبلی و باگ های احتمالی رفع می شود. این باعث می شود که پلتفرم ناپ کامرس روز به روز امن تر و بهینه تر شود تا در جهت رفع نیازهای کاربران بیش از پیش کارایی داشته باشد.

لازم به ذکر است که آپدیت ناپ کامرس آسان است؛ اما اگر شخصی سازی شده باشد و افزونه های متعددی به آن اضافه شده باشد، این کار وقت گیر و پیچیده می شود. بنابراین باید با دقت و آگاهی انجام شود.